GENERALF. 2020

Download PDF

Ordinær generalforsamling 2020

Vi starter med præsentation af alle fremmødte til generalforsamlingen.

Parcelforeningen Søfryd afholdt ordinær generalforsamling søndag den 22. februar 2020 kl. 10.00 i Spejderhytten på Formosavej. Alle bestyrelsesmedlemmerne deltog og der var et flot fremmøde blandt grundejerne.

1. Valg af dirigent

o Formandbødvelkommenogforeslogtidligereformand,TonnyAndersensomdirigent. Tonny Andersen blev herefter valgt af generalforsamlingen. Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indvarslet.

2. Protokol

o Protokollen blev oplæst af sekretæren. Bestyrelsen havde holdt 4 møder siden sidste generalforsamling. Omdrejningspunkterne for bestyrelsesmøderne har primært været vejvedligeholdelse, TDC’s gravearbejder samt vedtægtsændring. Referatet fra bestyrelsesmøderne ligger på hjemmesiden. Protokollen blev godkendt af generalforsamlingen.

3. Beretning fra bestyrelsen
– På vegne af bestyrelsen vil jeg gerne berette om, hvad der er sket i det seneste år:
– Generelthar2019væretetroligtår,hvilketogsåafspejlerregnskabet,somblivergennemgåetlidt

senere.
– Bestyrelsen synes at veje og området ser godt ud. Jeg vil dog gerne give en henstilling. Det er

vigtigt, at sikre at hæk, planter bliver klippet ind til skel. Der er en del, der har ladet hækken vokse langt ud over skel, således at fortovet bliver meget smalt. Det samme gælder placering af skraldespande og andet, da skal være indenfor jeres egen skellinje.

– Jegkunnetaleom,athvergrundejerskalsikreatdefliser,derlæggerudfraensgrundikkevipper eller er gået i stykker, men det leder mig direkte til den største udfordring i år: TDC.

– Det startede med at vi på sidste års generalforsamling opfordrede medlemmerne at tilmelde sig til at få lagt fiber ind gratis af TDC. Kommunen fik givet tilladelsen til TDC, og det hele skulle været foretaget i maj og juni. Det er først her i december at det sidste er blevet lagt ind hos os, og der er kun enkelte parceller, der kan få leveret fiber. Den langsommelige proces er dybt kritisabel og langt fra professionel. Det har betydet, at bestyrelsen har klaget direkte til kommunen over flere omgange. Første gang var fordi det var gået helt i stå, og senest i februar over den måde, at de har leveret resultatet.

– BestyrelseneridrøftelsermedTDC,hvordanvifårløstdettefraetgrundejerforeningsperspektiv. Det er desværre ikke helt så nemt for TDC at koordinere, da der er flere personer, som håndterer dette. Vi har dog fået en specifik person, der er ansvarlig for dette. Bestyrelsen har skrevet med ham, og er i gang med at se på, hvordan vi kan få løst situationen. Vi har videresendt alle de klager, som vi har modtaget. Vi følger løbende op, så vi sikre at alt ser pænt ud igen. I må gerne

henvende jer til mig, hvis I ikke hører noget inden for den nærmeste fremtid.
– Til det lidt mere positive, så fik aktivitetsudvalget arrangeret et flot sommerarrangement i spejderhytten. Det blev afholdt lørdag den 17. august med stor deltagelse. Bestyrelsen indstiller til at der holdes en sommerfest igen i år. Bestyrelsen stiller en underskudsgaranti på 3000 kr. Men en sommerfest vil imidlertid kræve, at der fortsat er et festudvalget. Jeg vil derfor gerne foreslå, at vi tager dette punkt under evt. og vælger en gruppe, der kan fortsætte videre med denne aktivitet.
– Afslutningsvis vil jeg på vegne af bestyrelsen gerne sig tak til jeres opmærksomhed på hinanden.

Der har været flere meddelelser på vores Facebook side, hvor naboerne har holdt øje med mistænkelige personer og sågar skræmt potentielle tyve væk. Dermed også en opfordring til at anvende Appen Nabohjælp. Det er rigtig dejligt at være i en forening, hvor vi naboerne kan hjælpe hinanden. Bestyrelsen vil dog gerne høre omkring evt. indbrud, således at vi kan vurdere om det er et problem for området, og om der er tiltag vi kan foretage os.

– Bemærkninger til beretningen:
o Eng vej er kommunal så der skal beboerne selv styre klagen
o Fortsat problemer med de fejl der er blevet udbedret
o Samlet gennemgang med TDC som fejlgennemgang.
o Problemer med at de nye fliser er for høje i forhold til vandlås mv.
o Vi har fået en kontakt hos det nye entreprenør firma der arbejder fokuseret med at få

udbedret fejl og mangler. – Spørgsmål til beretningen

o Opfordring til at vi initierer informations møde omkring indbrudssikring

4. Forelæggelse af det reviderede regnskab

Kasserer gennemgik regnskabet. Året bød på et pænt overskud, da der ikke har været større vejvedligeholdelsesudgifter i det forgangne år.

o DrøftelsermedgrundejerforeningenHelleboang.renoveringafasfalteringpåTovelille vej men bestyrelsen har besluttet at standen af vejen var som forventet så derfor besluttede vi, at takke nej til tilbuddet.

o Husk at vedligeholde parcellerne for at forlænge levetiden på asfaltering
o Kommentering på om foreningens opsparing ikke er robust nok når vi ser på de fremtidige vedligeholdelsesomkostninger – medlem anfægter om vi skal spare op rettidigt i forhold til løbende opsparing så vi imødegår større udgifter på sigt til dækning

af kantstene, kloakering, asfaltering mv.
o Vi udviser rettidig omhu i forhold til hvilke omkostninger skal vi pålægge foreningenssmedlemmer for at opretholde asfaltering og fortovsbelægning.

o Fastlæggelse af kontingent drøftes under senere punkt på generalforsamlingen.
o Kvalificeretgennemgangafgrundejerforeningensstandiformafveje,kloakeringmv.

for at få et oplyst grundlag at træffe beslutning på baggrund af.

o Generalforsamlingen godkendte regnskabet.

5. Forslag fra bestyrelsen
o Forøgelseafkontingentsats

  • ▪  Bestyrelsen foreslår at vi hæver kontingentet fra 900 kr. pr. år til 1.000 kr. pr. år for at sikre en forøgelse af robustheden af foreningen.
  • ▪  Foreningens tilgang har været at udbedre fejl i takt med at der bliver behov herfor. Dvs. at vi tager omkostningerne i takt med at der er behov for at udbedre standen af vejene mv.
  • ▪  Søge rådgivning omkring klimaforandringer mv.
  • ▪  Bestyrelsen tager fat på Hellebo for at få kopi af den undersøgelse de har

    modtaget.

  • ▪  Tony informerer at hovedkloakken er Kbh. kommunes ejendom – vi er kun

    ansvarlig for brøndristene

o Der er et forslag på at hæve kontingentet med 500 kr.
o Der har været afstemning hvor 16 stemte for 100 kr. og 2 for 500 kr. hvorfor det blev

besluttet at hæve kontingentet med 100 kr.

6. Forslag til vedtægtsændringer
o Formanden løb vedtægtsændringerne igennem.

  • ▪  Opdatering af matrikel nr. der hører til foreningen
  • ▪  §7stk.2præciseresfåvalgafbestyrelsesmedlemmerangivessomligeogulige

    år (ingen ændringer til tidspunkt for valgtidspunkt)

  • ▪  § 7 stk. 11 fjerner krav om fysisk underskrift – ændres til at referaterne er

    godkendt når bestyrelsen har godkendt referat

  • ▪  §9 stk.5 ang. postgiro konto er fjernet

o Ingen væsentlige ændringer – nærmere præciseringer samt at bringe vedtægterne up-to date.

o For at vedtægtsændringerne kan godkendes skal 1/5 af foreningens parceller være til stede og 2/3 af de fremmødte skal godkende forslaget

o Dirigenten vurdere at der er tilstrækkeligt fremmødte til at generalforsamlingen er beslutningsdygtig.

o Vedtægtsændringerneervedtaget.

7. Forslag fra medlemmer
o Bestyrelsen har ikke modtaget nogen forslag fra foreningens medlemmer

8. Valg af medlemmer til Bestyrelsen
o Bestyrelsesmedlemmerpåvalgergenvalgt

9. Valg af suppleant til bestyrelsen
o LarsAndersenervalgttilsuppleant.

10. Valg af revisor og revisorsuppleant
o Revisor og revisorsuppleant på valg er genvalgt

11. Eventuelt
o Valg til aktivitetsudvalg

▪ Lone, Nanna, Ane og Mia (mia.aistrup@gmail.com tlf. 27 20 15 09) melder sig til aktivitetsudvalget

o Hjørnet på Agnetevej og Svend Vonveds vej er meget udsat, kan vi gøre noget for at denne ikke er så udsat eks. plante et træ eller lignende.

▪ Kan kantstenene sænkes og etablering af brosten på hjørnet (se evt. Hellasvej for inspiration)?

Formanden takkede for deltagelse og hævede generalforsamlingen kl 11.38.